Siirry pääsisältöön

Voihan viikko

Viikot vierivät nopeasti ja kuukauden päästä olen jo kotona, hurjaa.

Kuluneeseen viikkoon on taas mahtunut kaikenlaista. Alkuviikosta tapasimme uudet vapaaehtoiset ja sanoimme hyvästejä. Ensin hyvästelimme suloisen suuren hymyn omaavan Nanamin ja myöhemmin Jamin, joka on ollut ystäväni ja kollegani kuluneen kuukauden ajan. Hyvästit ovat aina hiukan hakeita, ja voin vain kuvitella kuinka haikealta tuntuukaan sitten kun on oman lähdön aika. Sitä ennen sanomme kuitenkin hyvästit ranskalaiselle vapaaehtoiselle Lo'rille. Sen jälkeen joulukuun lopussa onkin minun vuoroni sanoa hyvästit kaikille ihanille uusille tuttavuuksille.

Haikeuttani kuitenkin helpottaa se että nykyisin on todella helppoa pitää yhteyttä ihmisiin vaikka he olisivatkin toisella puolella maailmaa. On skypeä, facebookkia ja twitteriä jolla voit ilmaiseksi pitää yhteyttä ihmisiin vaikka he olisivatkin tyystin eri maailman kolkassa. Sukupolvemme on onnekas vielä 20 tai 30 vuotta sitten läheteltiin kirjeitä ja postikortteja.

En nyt ala kuitenkaan liikaa synkistelemään, sillä joulukuu tulee taatusti olemaan hauska. Kanssani yhtäaikaa saapunut Sarah vaihtoi kuukauden jälkeen projektiaan ja on nyt opettamassa kanssani.  Ensimmäinen viikomme yhdessä todisti, että meillä on taatusti hauskaa niin töissä kuin vapaa-ajallakin. Lisäksi joulukuussa on tiedossa aivan huippujuttuja, joista kuitenkin kerron lisää myöhemmin.

Viikonloppuna päätimme jälleen hyljätä maaseuden rauhan ja lähdimme  kaupunkiin. Lauantaina tuntiemme jälkeen hyppäsimme songtaewin kyytiin suuntana Hat Yai, saavuttuamme jätimme reput guest houseen ja lähdimme viettämään lauantain (ja Suomen itsenäisyyspäivän) kunniaksi tyttöjen iltaa.

Illan aloitimme thai-hieronnalla joka on todella mielenkiintoista,  mutta myös tehokasta. Thai-hieronnassa keskitytään akupunktiopisteisiin ja koko homma alkaa kehon akupunktio pisteitä painelemalla. Sen jälkeen päästään itse hierontaan joka on sekoitus klassista hierontaa ja jogaa. Hieronta oli tällä kertaa todellista runnomista (ja hyvä niin sillä mun jumituneihin lihaksiin ei mikään hellä sively tepsi) välillä konstina oli kyynerpää ja välillä nyrkki, lopun jooga venytyksistä puhumattakaan. Hieronnan jälkeen olo olikin autuaallinen veri kiersi ja lihasjännitys oli selvästi jo paranemaan päin.

Hieronnan jälkeen lähdimme etsimään illallispaikkaa ja eksyimme shoppailemaan välissä, itse en tarvitsisi enää yhtään uutta vaatekappaletta, mutta halpa hinta houkuttaa ja niinpä nytkin mukaan lähti jotain itselle ja ystävälle.

Uusien vaatteiden onnellisina omistajina jatkoimme illallispaikan etsintää. Löysimmekin kuin löysimme mukavan illallispaikan, kiinalaisen ravintolan. Illallista vielä odotellessa seuraamme liittyi Lo'r. Yhdessä päätimme kruunata iltamme elokuvalla. Englannin kielistä versiota toivoen ristimme sormemme ja varpaamme kun lähdimme tuk tuk kyydillä kohti keskustan kauppakeskusta ja elokuvateatteria.

Meillä kävi tuuri ja toiveisiimme vastattiin ja illan ohjelmistossa oli Exodus englanniksi puhuttuna. Kukaan meistä ei oikein tiennyt mitä olemme menossa katsomaan. Elokuva oli loppujenlopuksi ihan mielenkiintoinen, ja tällä kertaa yllätys kannatti. Elokuvan jälkeen kello olikin jo hirvittävän paljon ja oli aika suunnata takaisin guest houseen ja painua pehkuihin.

Seuraavanna päivänä suuntasimme Songkhlaan ja ohjelmistomme oli taas kerran hyvin liikuntapainoitteinen. Sunnuntain vietimme rannalla ja Songkhlaa ristiin rastiin kävellen. Tänään kipusimme paljon portaita ja vierailimme tempelissä kukkulan huipulla. Kipuaminen oli melkoinen, mutta näkymät olivat kaiken kiipeämisen arvoiset.
                                                       Kohta kivetään!
                                        Tässä ei vielä edes ollut kaikki portaat.

Näkymiä ylhäältä.

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Pänttäystä ja vähän muutakin

Sori, taas olen ollut hiljaa. Viime viikko meni pääsykokeisiin kuumeisesti lukiessa ja tämä viikko viime viikon luku ponnistuksesta toipuessa. Oman läppärin käytön mahdottomuus ei ole myöskään pahemmin innostanut kirjoittamaan. Nyt kuitenkin bongasin facen annetaan turun alueen ryhmästä itselleni vanhan pöytäkoneen näytön ja oma koneeni toimii taas tuon näytön avulla. Lupasin yrittää ottaa kuvia puuhistani, ja olenkin jonkun verran, en vaan ole saanut aikaiseksi julkaista niitä täällä. Laiskuus on vaivannut tätä bloggaajaa kuluneella viikolla joten kuvien laadusta en mene taakuuseen. Tässä kuitenkin jotain.  Viime viikko vierähti mm. soluja, verenkiertoa, sydämentoimintaa ja ihmisen antomiaa ja fysilogiaa noin niin kuin yleisesti päntätessä.  Tällä viikolla ehti vähän fiilistellä ihanaa kukkaan puhkeavaa luontoa. Torstaina kävin työhaastattelussa... ..ja loppuillan vietin partiokavereiden kanssa näissä maisemissa rentoutuen.  Perjantaina lähdin extemporee

Mökki maisemissa

3 viikon virstapylväs pyörähti täyteen viime perjantaina, sen kunniaksi olin päättänyt lähteä viikonlopun mökkireissulle opiskelijaporukan kesken. Viikonloppu  siis vierähti mökillä Sjusjøenissa. Meidän 15 hengen seurueemme sai melko rauhassa nautiskella ympäröivistä maisemista, sillä high season oli todellakin ohitse ja mökkikylä oli todella hiljainen. Perjantaina lähdimme taittamaan mökkimatkaa kahden aikaan, kun hyppäsimme bussiin kohti Lillehammeria, josta matka jatkui vielä toisella bussilla Sjusjøeniin. Perillä olimme neljän jälkeen. Perjantaina vietimme iltaa pelaillen ja saunoen. Saunasta vaan puuttui jotain todella oleellista, kiuas. Se oli siis ehkä enemmänkin vain lämmin huone näin suomalaisesta näkökulmasta. Hyvää korvaushoitoa kuitenkin oikeaan saunaan pääsyä odotellessa. Lauantai aamu starttasi aamu kahveilla terassilla, maisemia ihaillessa.  Kun kaikki olivat heräilleet, ja syöneet aamupalaa päätimme lähteä pienelle kävelylle alueelle. Osan kanssa pää

Norja vs Thaimaa

Norjassa oloa vierähti viime perjantaina täyteen neljä viikkoa, siis viidettä jo viedään! En ole saanut aikaiseksi kirjoittaa blogia. On tuntunut siltä, että kirjoitus ei oikein kulje ja aikaseiksi en ole saanut paria riviä enempää. Ehkäpä nyt on siis kyseessä ollut se kuuluisa writers block. Suurin osa ruudun toisella puolella olijoista tietänee, että tämä reissuni ei ole ensimmäinen matkani maailmalle vaan 2014 tempaisin ja lähdin reiluksi 2kk Thaimaahan. Sanen ehdotuksesta kirjoitan vähän vertailua Thaimaan ja Norjan reissuista. Siispä tässä tulee.                                       Ensimmäisenä mieleeni tulee elintaso, Norjassa elintaso on huikeasti paljon korkeampi kuin Thaimaassa, mikä näkyy mm. korkeampina hintoina, parempina asuntoina. Ei niin suurina luokkaeroina. Käytännön kannalta tämä on tarkoittanut pennin venyttämistä ja suurempien reissujen unohtamista täällä Norjassa. Thaimaassa puolestaan kaikki oli halpaa ja rahan käyttöä ei niin tarvinnut miettiä, reis